V pondělí 12. května byly odeslány odměny výkonným umělcům i výrobcům zvukových a zvukově obrazových záznamů. Je to poprvé v historii Intergramu, kdy se podařilo sjednotit termín vyúčtování pro všechny skupiny nositelů práv. Současně došlo k dalšímu urychlení výplat oproti minulosti. V případě filmařů se nám podařilo termín zkrátit oproti minulému roku o tři a půl měsíce.
Vyúčtování odměn za rok 2024 vstoupilo do závěrečné fáze, tedy výplaty odměn. Plátci DPH s aktivovaným self-billingem a neplátci DPH by měli obdržet své odměny za rok 2024 na svůj bankovní účet, pokud jej mají u Intergramu nahlášený. Klienti z řad výkonných umělců bez registrovaného účtu obdrží odměny složenkou v průběhu následujících dvou týdnů. Plátci DPH bez self-billingu nám musí doručit fakturu na základě námi zaslaného avíza.
Výplaty souborům bez trvalého klíče dělení odměn budou probíhat průběžně v následujících týdnech v návaznosti na dodání podkladů od společných zástupců souborů a hudebních skupin, které budeme individuálně kontaktovat.
Jakou formou a kdy dostanu odměnu?
Odměnu vyplácíme na Váš bankovní účet. Pokud účet neevidujeme, vyplácíme odměny výkonným umělcům složenkou. V takovém případě počítejte s cca dvoutýdenním zpožděním. Jde o prodlevu na straně České pošty, kterou nedokážeme ovlivnit. Pokud u Vás došlo ke změně adresy nebo čísla účtu, prosíme o nahlášení nových údajů.
Jakou formou a kdy dostanu doklady k vyúčtování?
Doklady rozesíláme v návaznosti na výplaty odměn. Pokud jste neplátci DPH a máte u nás evidovaný e-mail či datovou schránku, obdržíte doklady elektronicky do několika dnů od výplaty. Pokud na Vás tyto kontakty nemáme, zašleme Vám doklady poštou, v takovém případě počítejte cca s týdenním zpožděním doručení dokladů oproti výplatě.
Jaké typy dokladů od Intergramu dostanu?
Neplátci DPH obdrží vždy 1) fakturu na režijní srážku (tj. částku, kterou si Intergram strhává za své služby a částku, kterou odvádí na podporu kulturních, sociálních a vzdělávacích služeb) a 2) zápočet s detailním přehledem, kde je vyčíslena celková odměna (+), stržená režie (-) a výsledná částka k výplatě. Na tomto dokumentu následuje sekce “Přehled” s detailním rozpisem odměn dle kategorií spravovaných práv.
Plátci DPH s aktivovaným selfbillingem obdrží dva výše uvedené dokumenty a k tomu navíc námi vystavenou fakturu na odměnu (brutto výši odměny vč. DPH).
Plátci DPH bez selfbillingu obdrží 1) fakturu na režijní srážku a 2) zápočet s detailním přehledem, ve kterém navíc naleznou pokyn k vystavení faktury na odměnu vč. DPH.
Jak mohu požádat o zřízení služby selfbilling?
Aktivace služby selfbilling je součástí aktuálního vzoru smluv o správě práv. Pokud jste podepsali smlouvu před rokem 2023, prosíme Vás o uzavření aktuální smlouvy dle instrukcí uvedených ZDE. Pokud již máte podepsaný nový vzor smlouvy a udělili jste souhlas s elektronickou komunikací, stačí poslat žádost o zřízení selfbillingu (např. textem „Dávám souhlas s aktivací služby selfbilling počínaje příštím vyúčtováním“) z registrované emailové adresy na email umelci@intergram.cz nebo vyrobci@intergram.cz. Upozorňujeme, že službu nelze aktivovat po provedení uzávěrky, takže se změna projeví až při další fakturaci.
Jsem plátce DPH a nemám aktivovanou službu selfbilling, kde najdu částku k vystavení faktury?
Pokyn k vystavení faktury vč. částky najdete na konci dokumentu „Započtení pohledávek a závazků“:
Proč jsem obdržel dvě či tři faktury?
V případě, že máte příjmy ze zahraničí či ze zděděných práv, jsou tyto odměny zpracovávány z právních a daňových důvodů odděleně, proto se s nimi pojí samostatné doklady.
Jak mohu udělit souhlas s elektronickou komunikací?
Souhlas je součástí aktuálního vzoru smluv o správě práv. Pokud jste podepsali smlouvu před rokem 2023, prosíme Vás o uzavření aktuální smlouvy dle instrukcí uvedených ZDE.
Kdy uvidím výsledky letošního vyúčtování na Portálu?
Aktuálně na Portál nasazujeme novou verzi s přehlednějším členěním odměn. Nově budou zobrazeny i odměny ze zahraničí a budete mít možnost si filtrovat své příjmy ze souborů. Synchronizace dat z letošního vyúčtování proběhne v noci z úterka na středu, tak aby od středy 14.5. byla k dispozici všechna data k vyúčtování za rok 2024.
Jak mohu zažádat o přístup na Portál?
Pro registraci využijte možnost „Přihlásit se přes Bank iD“. Následně vyčkejte na autorizaci pracovníky Intergramu. Po jejím dokončení Vás budeme informovat emailem.
Pokud nepoužíváte bankovní identitu, kontaktujte nás, prosím, na adrese portal@intergram.cz s žádostí o registraci. Stačí uvést Vaše jméno, příjmení, datum narození a roli (výkonný umělec nebo výrobce). Následně Vás budeme kontaktovat s dalšími podrobnostmi.
V případě, že máte uzavřený starší typ smlouvy (před r. 2023), zašleme Vám výzvu k uzavření nové smlouvy, která v sobě obsahuje i souhlas se zřízením přístupu na Portál (podrobnosti ZDE).
Podrobnosti k Portálu jsou k dispozici ZDE.
Neobdržel jsem zatím žádnou odměnu. Čím to může být?
Intergram podle vyúčtovacího řádu vyplácí neplátcům DPH až odměny nad 500 Kč. Pokud tedy Vaše odměna nepřesáhla tuto částku, zůstává na Vašem interním kontě do příštího vyúčtování (do doby, než odměny v součtu přesáhnou 500 Kč, aby mohly být vyplaceny). Dále mohla být Vaše výplata dočasně zablokována v návaznosti na prověřování Vašeho čestného prohlášení ze strany Kontrolní komise Intergramu nebo u vás evidujeme neplatné bankovní spojení, takže výplata nemohla být odeslána, případně neaktuální adresu, na kterou se složenku nepodařilo doručit.
Máte další dotazy k vyúčtování? Neváhejte nás kontaktovat:
Výkonní umělci:
- tel. 221 871 946 nebo 221 871 924
- e-mail: umelci@intergram.cz
Výrobci:
- tel. 221 871 961 nebo 221 871 932
- e-mail: vyrobci@intergram.cz
Obecné dotazy – recepce:
- tel. 221 871 970
- e-mail: intergram@intergram.cz